Lata jävlar.

Stadsbor är lata. Riktigt lata. I alla fall jag och min sambo. Det har jag grundat på att vi bla. inte ens orkar gå till arbetsförmedlingen fast det bara ligger i andra änden av staden. (usch andra änden av staden, va ju jobbigt att bara skriva -.-). Vi är inte unga längre. Våra ben klarar inte av motion. Vi beställer taxi.

Tittar vi tillbaka ett år så cyklade jag dagligen till stallet som låg 8 km iväg. Red. Jobbade. Gick i skolan. Gjorde andra aktiverande sysselsättningar utan att klaga det minsta. Tittar vi ännu längre tillbaka, när jag bodde hemma hos föreäldrarna hade vi typ en mil till närmsta matbutik. Nu klagar jag över att gå hundra meter till Coop. Skärpning. Vi börjar skärpa oss imorgon. (Imorgon är ett bra ord)

Kommentarer
Postat av: Benjamyne

Hahaha du har det inte lätt ;D å förresten jag måste ha min tandborste snart :O känner mig ofresh i munnen ;)


URL: http://bennyabrahamsson.blogg.se/ @ 2010-01-13 @ 11:36:24

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida