Återuppstått?!

Det är ett under att folk FORTFARANDE tittar in på denna sidan när jag inte uppdaterat på cirka ett halvår?!
Ni är som mig- man vägrar inse vissa saker.

Sommaren har bjudit på många typiska "detta-skulle-passat-i-min-blogg" stunder och jag skall försöka klottra ner lite mer här inne.

I somras mötte jag en tant (ca 80 bast) på Maxis toaletter, hon stod och smällde igen toadörren gång på gång, hårdare och hårdare, självklart frågade jag om hon behövde hjälp med något. "Ja, lampan på toan tänds inte så jag ser ju inget" ehm okej, jag gick in och klickade på lampknappen och lampan tändes. Tanten; " JAHAAAA, jag trodde den va automatiskt"
Är ålderdomshemmen så hightech nu för tiden?!

Efter att ha suttit utanför en Maxi butik och sålt bär HELA sommaren har jag varit med om/sett ett och annat. Varje gång jag ser en bankomat tänker jag på den gången då en gammal gubbe körde så näääära bankomaten som möjligt med bilen (precis så han kunde öppna bildörren och klämma sig ut emellan bilen och bankomaten) men istället för att gå en meter till bankomaten gick han bak till bagageluckan, kämpar i 10 min att plocka ur sin rullator, gick fram till bankkomaten och tog ut lite pengar, gick tillbaka och packade in rullatorn i bilen igen (kämpade i ytterligare 10 min). sen gick han och satte sig i bilen och körde iväg igen.
Det komiska va väl att det va längre till bagageluckan än vad det va till bankomaten. Undra hur jag kommer fördriva tiden när jag e pensionär?!


Hela min sommar på en enda bild..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida