Spiderman.

Höstlov= massa jobb på Skånes djurpark. I veckan har jag jobbat på pysselavdelningen.
Där står jag och demostrerar för föräldrar och barn hur man gör en spindel av garn och piprensare när jag hör en unge viska till sin mamma "Jobbar verkligen den tanten i djurparken?!"

EHM ?!!!

Efter cirka 10 min höll jag ännu en demostration hur man gör en spindel för nyinkomna familjer i pysselrummet..Då utbrister ungen som tidigare viskat till sin mamma högt och tydligt " EN SPINDEL HAR FAKTISKT ÅTTA BEN, DET BORDE VÄL DU VETA!"


Och ja, när jag vände mig om och tittade på alla mina demospindlar hade de alla 6 ben. Tur man lär sig något nytt varje dag. Plus i kanten när en 8åring lär en som jobbar i djurparken hur djur faktiskt ser ut..



(Bilden tillägnar jag min kompis Cherie.. Denna gången behöver du inte ringa hem din pojkvän från jobbet för att döda spindeln åt dig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida